Viimeisin peliarvostelu

  • Castlevania muutti suuntaustaan muutama vuosi takaperin melko karkealla kädellä. Entisen Castlevania-nokkamiehen, Koji Igarashin, tutkimispainotteiset toimintapelit pitivät sarjan pystyssä läpi 2000-luvun alkupuoliskon, mutta sarjan menettäessä suosiotaan alkoivat uudet tuulet puhaltaa. Espanjalainen Mercury Steam brittipomo Dave Coxin johdolla sai vastuun uuden aikakauden Castlevaniasta, jolloin aiemmin japanilainen kuvaus vampyyrimaailmasta muuttui selvästi länsimaisempaan suuntaa, myös pelillisesti... (lue lisää)

Viimeisimmät kommentit

Viimeisin artikkeli

  • Espanjalainen MercurySteam onnistui siinä missä Konami aiemmin epäonnistui. Kolmen mukiinmenevän ja yhden keskinkertaisen 3D-Castlevanian jälkeen sarja on vihdoin saanut osan, jota voi liioittelematta kutsua arvostelumenestykseksi. Castlevania on palannut kehityksen kärkeen... (lue lisää)

Viimeisimmät päivitykset

TOP 5

  1. Dracula’s Curse (4,64)
  2. Super Castlevania IV (4,59)
  3. Symphony of the Night (4,39)
  4. Legacy of Darkness (4,33)
  5. Aria of Sorrow (4,28)

Hae sivuilta

Vinkit

Vesiputous

Päästäksesi vesiputouksen läpi sinulla pitää olla Curly– ja Undine-sielu päällä.


Paina Advancen oikeanpuoleista olkanäppäintä veden päällä, ja niin Soma liukuu leikiten ilkeän vesiputouksen läpi.

Juliuksella pelaaminen

Hyppy kadotukseen.

Läpäise peli ensin voittamalla Grahamin Flame Demon, Succubus ja Giant Bat -sieluilla. Sen jälkeen voita Chaotic Realm:in ensimmäinen loppuvastus. Aloita uusi peli ja kirjoita nimeksi ”Julius”.

Rod

Boss Rush -palkinnot

Positron Rifle
Valmanya
Excalibur

Palkinnot määräytyvät läpäisynopeuden mukaan.

Eetu S.

Sequence Breaks

Sequence breakseistä lyhyesti: tarkoittavat järjestysrikkomuksia, eli kuinka pystyy jättämään palkintoja välistä ja pääsemään paikkoihin, joihin normaalistin ei pääsisi.


  • JÄRJESTYSRIKKOMUS: Flying armor skip
  • TEMPPU: gravekeeper dash
  • VAIKEUSASTE: 7/10

Tässä sequence breaksissa eli järjestysrikkomuksessa, voi skipata flying armorin. Hankalin homma flying armor skippaukseen tulee olemaan hyppy linnan sisälle. Jotta homma on mahdollista, niin tavallinen hyppy ei tule toimimaan. Johan se kuulostaisikin liian helpolta. Metodia, jolla sinne voi päästä on gravekeeper juoksuhyppy.

1. Ota Gravekeeper pelin alusta Castle corridorista

2. Heti eka pomotaistelun jälkeen, nouse mahdollisimman korkealle, jossa sitten vastaan tulee pitkän tuntuinen kuilu ennen linnansisäänkäyntiä. Kuilu ylittyy normaalistin vaivatta flyingarmorilla, mutta se täytyy nyt ylittää gravekeeperillä.

3. Mene selkä vasten linnanporttia. Tee gravekeeper hyökkäys kohti linnanporttia ja paina nopeasti hyppynappia ja samanaikaisesti hieman loivasti ylös ja eteen. Homma vaatii pirullisen tarkan ajoituksen, se ottaa itseltänikin muutamia yrityksiä, mutta on silti melko helppo temppu.


  • JÄRJESTYSRIKKOMUS: Undine skip
  • TEMPPU: Nopea seinähyppy Castle Corridorissa
  • VAIKEUSASTE: 2/10

Tässä rikkomuksessa pystyy skippaamaan undinen, eli sielun jolla voi kävellä veden päällä. Mene Castle Corridoriin, eli paikkaan jossa pääset Floating Gardeniin.

1. Mene/ui kohtaan, jossa on kattoluukku Floating Garden nimiseen paikkaan.

2. Hyppää ylhäällä olevaa seinää kohti ja paina nopeasti vastakkaiseen suuntaan ristiohjaimesta ja tee toinen hyppy. Näin Soman pitäisi päästä tasanteelle ja päästä Floating Gardeniin ilman Undine sielua. Temppu on todella helppo, kunhan ensimmäisenä löytää tuntuman.



Nopeustemput

Kyse on nopeustempuista, eli mitä kohtia voi tehdä nopeammin kuin normaalisti.

Nopea Red Minotaur tappo:
Tämä ikimuistoinen sielu ottaa speedrunissa monta monituista tuntia ja päivää. Mutta kaikesta huolimatta tämän vihollisen tappamiseen on nopea tapa. Eli käytä Killer mantle sielua häneen, niin saat tapettua vihollisen kerta osumasta. Sama sielu toimii myös Iron golemia vastaan.

Red Minotaur tuplaosuma
Lyö loppupomoa selkävasten sitä Red minotaur sielulla, oikeassa kohdassa. Näin samalla osumalla saa kaksi osumaa pomoon. Toimii hyvin Grahamiin ja Chaokseen.

Nopea Graham taisto pääsemällä jatkamaan peliä:
Jos haluat voittaa Grahamin nopeasti pääsemällä sen jälkeen jatkamaan peliä, niin tee seuraavasti. Ota Lubicant sielu ja tyhjennä oma energia mittarisi mahdollisimman tyhjäksi asti, sillä Lubicant sielu nostaa tehoa, mitä vähemmän sinulla on energiaa. Käytä Red minotaur sielua ja tupla osumia per kierros. Juuri ennen kuin tuhoat Grahamin ihmismuodon niin vaihda seuraavat sielut: Succubus, Flamedemon ja Giantbat. Tuhoa ihmismuoto loppuun näillä sieluilla, jotta peli aktivoi jatkomahdollisuuden. Kun Graham muuttuu monsteriksi, niin vaihda taas Lubicant ja Redminotaur ja hoitele pomo loppuun näillä.

Kappas vaan, pääset jatkamaan peliä. Strategia on todella nopea tie tappaa Graham hard modella, ilman Claimsolasista ja surkeilla leveleillä.

Vihollisten läpimeno:
Käytä Iron golem sielua, niin pääset vihollisista läpi, mutta vahingoitut silti lentämättä taaksepäin.

MASTER-88


© 2003-2019 Linnavaanijat | Info | Mobiilisivut
Castlevania logos, artworks, games, names, etc. are copyrighted by Konami. Powered by WP - RSS